Förskoleklasselever på Kvarnbackaskolan

onsdag 10 oktober 2012

Babblarna i skogen!

Idag var vi i skogen och arbetade på vårt nya "skogsställe", jag tog med mig lärplattan för att fotografera och dokumentera direkt på plats.
Vi arbetar mycket med "Babblarna" för att stimulera språket hos de yngre barnen och det har verkligen gett resultat, de kommuniserar med varandra om figurerna. Så när jag tog fram "plattan" idag kom ett barn fram till mig, log med hela kroppen, pekade på lärplattan och sa babbla! Vilket jag inte kunde motstå,  vi sätter oss ner på stubbarna och letar fram Babblarna på youtube. Vilken succe, många barn kom fram och tillsammans sjöng och dansade vi.

Vilket blev ytterligare ett bevis på hur många användningsområden detta "verktyg" har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar