Förskoleklasselever på Kvarnbackaskolan

tisdag 18 oktober 2011

Några bra appar att pröva i förskolan

Barnen på min avdelning är just nu intresserade av dinosauer, så de tycker om Dino World Memory med dinosauer.Även med ljud så att du kan para ihop dem på lätet.
Doodle pad är en rit och målningsapp. Den är lätt att manövrera i för barnen.Lätt att välja färg.Man ställer lätt in med fingret om man vill ha tjocka eller tunna streck.Man ska även kunna E- Posta teckningen men det fungerar tyvärr inte att öppna, vet inte varför.Annars kul att se att man kan skicka "post" på datorn.
BenLite en app som man kan få på andra språk.En liten saga om en traktor.Jag har den på polska, eftersom jag har ett barn som pratar polska, och inte kan så många svenska ord ännu..De andra barnen förstår också nu hur det är för det barnet när vi läser saga på svenska och det barnet inte förstår.
ISpy har jag ännu inte prövat men det är en app där man ska jämföra två bilder och hitta en olikhet tex två bilder med bilar där det kan vara en bil med en annan färg, en bil extra eller fattas en bil på den ena biden. Finns med olika svårighetsgrader och de svåraste är en utmaning även för oss vuxna.Det sysselsatte mej och min man på flygresan hem från Prag.
Shape Puzzle tycker barnen om.Bra för finmotoriken.

1 kommentar:

  1. Jag vart intresserad att ladda ner appen iSpy. Problemet är att jag inte hittar den. Kan du se på appen mer exakt vad den heter, så går det kanske bättre för mig när jag söker?

    SvaraRadera