Förskoleklasselever på Kvarnbackaskolan

söndag 16 oktober 2011

Keynote

Den här veckan har jag laddat ner en app som heter Keynote och som kostar 75 kronor. Jag har hunnit tittat på den lite grand. Appen fungerar som en powerpoint presentation. När jag prövade den så gjorde jag en presentation som baserades på vad jag eventuellt skulle vilja ta upp på nästa föräldrarmöte (ett program över kvällen). Appen verkar ha många olika funktioner där man bland annat kan använda sig av färdiga mallar när man gör sin presentation. Man kan lägga in bilder, vrida och vända bilder, förstora, förminska med mera. En bra och rolig app som är värd sina 75 kronor. Den kan som sagt var användas på föräldrarmöten då man kan koppla den till SMART- boarden! Självklart kan man göra presentation kring verksamheten, vad gör barnen på förskolan eller skolan? Ta bilder på barnen i den dagliga verksamheten och skriv en berättelse till. Man skulle kunna använda den på förskolornas/skolornas Arbetsplatsträffar (APT). Jag vet inte om man kan mailia presentationen men det skall jag ta reda på. Ifall man kan det så kan man ju dela jätte mycket bilder och berättelser med föräldrarna och varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar