Förskoleklasselever på Kvarnbackaskolan

torsdag 2 maj 2013

Tips på bra sida med appar kopplade till läroplanen!

Hej!
Nu är det min tur att försöka ge mig på att göra mitt första inlägg!:-)
Tänkte passa på att tipsa om en bra sida på nätet med tips om bra appar
med tydlig koppling till läroplanen:
http://www.forskoleburken.com/2013/02/91-appar-for-forskolan.html

Hade tänkt lägga ut en bild på hur sidan ser ut men när jag klickar 
på "lägg till bild"ikonen säger den att jag Inga bilder har...
Har testat allt möjligt :-( Måste jag göra något ytterligare för att
kunna lägga ut bild? Den verkar inte känna av de bilder jag har
på plattan...:-( Jennica, hur gjorde du? Jag håller med,man vågar
knappt ta fram plattan för användning utan fodralet... 
Har transporterat den i kartongen...
Hoppas de kommer snart!/Marie Hjelm

1 kommentar:

  1. Jag la in de bilder jag ville ha i Picasa webbalbum -testa det! Tack för tipset - om förskoleburken -det finns ju så många appar -hur ska man lyckas välja de som faktiskt hör hemma i förskolan ?

    SvaraRadera