Förskoleklasselever på Kvarnbackaskolan

fredag 21 oktober 2011

Fotad och intervjuad av SN.

Igår var SN på min avdelning och fotade mig och två barn i mitt arbete med ipaden. De barn jag valde att ha med var de två barnen som var vakna eftersom de andra vilade vid tillfället. Jag och barnen visade några appar som vi arbetat lite med. Dessa var "kul för barn" och "kids puzzle hd". Jag blev intervjuad och fick berätta lite vad jag tyckte om ipaden.Jag beskrev hur jag tänkte kring användningsområdena. Dels att den är mycket smidigare än en dator, den är bra för barn med motoriksvårigheter.Man kan öva turtagning, koncentration och samarbete. Man kan arbeta språkutvecklande och använda den som ett verktyg till att dokumentera, planera med mera. Jag blev väldigt nervös och kände inte att jag var så väl förberedd men jag tror att det gick ok. Jag gav även ut vår bloggadress så att de kunde kika på den.

3 kommentarer:

  1. Va spännande! Låter som på din beskrivning att det gick bra. Vet du när och om de kommer gå i tryck? Kan vara intressant och se hur det blev.
    Bra jobbat!!

    SvaraRadera
  2. Det ska bli kul att se i tidningen sedan. Ora dig inte det gick säkert bra.

    SvaraRadera
  3. Återigen jättekul! Ser fram mot att läsa artikeln! Och det kommer säkert bli jätte proffsigt!

    SvaraRadera