Förskoleklasselever på Kvarnbackaskolan

torsdag 18 oktober 2012

Skolstil

Appen Skolstil har jag börjat använda när vi arbetar med Skriva sig till läsning. Främst är det elev med språkstörning som använder den tillsammans med sin resurs. Appen har talsyntes och tangentbordet på "lärplattan" är enkelt att använda (inte så många tangenter som förvillar när eleven ska finna bokstäverna). När de skrivit klart mailas texten till tex min mail, jag kopierar den och klistrar in i ett worddokument. Smidigt!
För övrigt har jag använt några ABC spelet för att träna alfabetet och fonolek med mina ettor. De tycker det är jättekul men det är svårt för alla nio att se bilden. Överst på min önskelista vad gäller iPaden just nu är därför en egen kopplingssladd mellan iPad och dator så att vi kan titta på bilden på Smartboarden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar